სკოლა: სსიპ ერედვის მუნიციპალიტეტის ერგნეთ-მამისაანთუბნის
საჯარო სკოლა
წრის სახელწოდება: მათემატიკის წრე „მათემატიკა მეცნიერებების დედოფალია“.
მიზნობრივი ჯგუფი: IX–X კლასი
წრის ხელმძღვანელი: მათემატიკის მასწავლებელი
მედეია ტრამაკიძე.
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა, განრიგი: 2018-2019 ს /წ
პირველი სემესტრი, კვირაში -1 სთ.
წრის მიზანი: მოსწავლეთა ცოდნის დონის
გაღრმავება ე.ს.გ. მოთხოვნების გათვალისწინებით და საგაკვეთილო პროცესში მოსწავლეთა მოტივაციისა და კვლევითი მუშაობის
ხელშეწყობა..
ü
მოსწავლეს შეუძლია
ნამდვილ
რიცხვთა
ქვესისისტემების
განსხვავება.
ü
მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა
პოზიციური
სისტემების
/ ნამდვილ
რიცხვთა
ქვესიმრავლეების
ერთმანეთთან
დაკავშირება.
ü
მოსწავლეს შეუძლია
ნამდვილ
რიცხვებზე
მოქმედებების
შესრულება
და
მათი
შედეგის
შეფასება.
ü
მოსწავლეს შეუძლია
მსჯელობა-დასაბუთების
სხვადასხვა
ხერხის
გამოყენება.
ü მოსწავლეს
შეუძლია პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე პრობლემების
გადაწყვეტა
ü
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
ü განასხვავებს
რაციონალურ
და
ირაციონალურ
რიცხვებს,
როგორც
პერიოდულ
და
არაპერიოდულ
ათწილადებს;
ახდენს
ირაციონალური
რიცხვის
რაციონალური
მიმდევრობით
მიახლოების
დემონსტრირებას
მოდელის
გამოყენებით.
ü
მოცემული სიზუსტით ამრგვალებს ნამდვილ რიცხვებს; განასხვავებს უსასრულო პერიოდული
ათწილადის
შემოკლებით
ჩაწერას
დამრგვალებისგან.
ü
ასახელებს მოცემულ ორ ნამდვილ რიცხვს შორის მოთავსებულ რაციონალურ რიცხვს.
მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა
პოზიციური
სისტემების,
ნამდვილ
რიცხვთა
ქვესიმრავლეების
ერთმანეთთან
დაკავშირება.
ü ადარებს
სხვადასხვა
პოზიციურ
სისტემებს
ერთმანეთს;
მსჯელობს
თითოეულის
უპირატესობაზე
რიცხვების
ჩაწერისას;
ü
მოყავს ინფორმაციის ციფრული კოდირების/ტექნოლოგიების მაგალითები; აკავშირებს რიცხვის სხვადასხვა პოზიციურ სისტემაში ჩაწერას ერთმანეთთან;
ü
აკავშირებს ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეებს ერთმანეთთან სიმრავლეთა
თეორიის
ენის
გამოყენებით
(ქვესიმრავლე,
სიმრავლეთა
თანაკვეთა,
გაერთიანება,
სხვაობა,
დამატება;
ამ
მიმართებების
ვენის
დიაგრამის
გამოყენებით
გამოსახვა);
ü
მოსწავლეს შეუძლია
ნამდვილ
რიცხვებზე
მოქმედებების
შესრულება
და
მათი
შედეგის
შეფასება.
ü ამარტივებს
ნამდვილ
რიცხვებზე
მოქმედებების
(აგრეთვე
მოდულის)
შემცველ
გამოსახულებას
მოქმედებათა
თვისებების,
თანმიმდევრობისა
და
მათ
შორის
კავშირის
გამოყენებით;
ü
ახდენს წილად-მაჩვენებლიანი ხარისხის ცნების ინტერპრეტაციას
და
მისი
თვისებების
დემონსტრირებას;
ადარებს
და
ალაგებს ერთი და იგივე ფუძის მქონე ხარისხებს;
ü
ერთი არითმეტიკული მოქმედების შემცველ
გამოსახულებაში
ამრგვალებს
წევრებს
(ნამდვილი
რიცხვებს)
და
პოულობს
მოქმედებებათა
შედეგის
მიახლოებით
მნიშვნელობას;
მსჯელობს
დამრგვალებით
გამოწვეულ
განსხვავებაზე;
ü
იყენებს ვენის დიაგრამებს რიცხვით სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვისას და ამოცანების
ამოხსნისას;
ü
მოსწავლეს შეუძლია
პრაქტიკული
საქმიანობიდან
მომდინარე
პრობლემების
გადაწყვეტა.
ü
ასრულებს გამოთვლებს და ადარებს ორ მარტივად/რთულად დარიცხულ საპროცენტო განაკვეთს, სხვადასხვაგვარ ფასდაკლებას, დაბეგვრას;
მსჯელობს
მათ
შორის
შორის
განსხვავებაზე;
ü
მსჯელობს ტექნოლოგიების გამოყენებასთან დაკავშირებით
წამოჭრილი
ეთიკური/სოციალური
ხასიათის
პრობლემების
შესახებ
(სხვადასხვაგვარი
ინფორმაცია
ინტერნეტში;
საინფორმაციო
ტექნოლოგიების/პროგრამული
უზრუნველყოფის
მომხმარებლის
უფლება/მოვალეობები,
მომსახურე
მხარის
უფლება/მოვალეობები);
აქტუალობა: მათემატიკა ხარაჩოს
მსგავსადაა აგებული.თუნდაც ერთი
საკითხის არცოდნა იწვევს
შემდგომ საკითხებში გაურკვევლობას, რასაც
საბოლოოდ მივყავართ მოსწავლეებში საგნის
არცოდნამდე.
მოსწავლეები სხვადასხვა
აქტივობებით , სახალისო ამოცანებით, მხიარული შეჯიბრებით, საყოფაცხოვრებო ამოცანების
გადაჭრით, მივლენ იმ დასკვნამდე, რომ მათემატიკა მხოლოდ
მშრალი მეცნიერება არაა: ,, მათემატიკა მეცნიერებათა დედოფალია“და რომ მათემატიკის ცოდნა ყოველდღიურ ცხოვრებაში აუცილებელია.
წრის სამუშაო პროგრამა.
N
|
თარიღი
|
თემა
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
1
|
09/10/2018 წ.
|
შეხვედრა წრის
წევრებთან და სამუშაო
თემატიკის გაცნობა.
|
მინი-ლექცია, კითხვა-პასუხი.
|
კალამი, თაბახის
ფურცლები, კალენდარი.
|
2
|
16/10/2018 წ.
|
მათემატიკის წარმოშობასა და
განვითარებაზე მოძიებული ინფორმაციების გაცნობა.
|
პრეზენტაცია,კითხვა-პასუხი, დისკუსია
|
კომპიუტერი, ფორმატის
ფურცლები, ფლომასტერები, ცარცი.
|
3
|
23/10/2018 წ.
|
მაგალითები და ამოცანები რაციონალური რიცხვებ-ზე.
|
დაფასთან ვარჯიში, დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები.
|
4
|
06/11/2018 წ.
|
კვადრატული ფესვი.
კვადრატული ფესვის
შემცველი გამოსახულების გარდაქმნა.
|
მინი-ლექცია, წყვილებში მუშაობა
|
დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები.
|
5
|
13/11/2018 წ.
|
ირაციონალური რიცხვები
|
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა, დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
თაბახის ფურცლები,
ფორმატის ფურცელი,
ფლომასტერი,სამაგრი მაგნიტები.
|
6
|
20/11/2018 წ.
|
ნამდვილი რიცხვები
|
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა, დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
გეომეტრიული ფიგურების
ნიმუშები, თაბახის ფურცლები,
ცარცი, დაფა.
|
7
|
27/11/2018 წ.
|
რიცხვითი უტოლობა.
|
ჯგუფებში მუშაობა,მონაცემების შეგროვება-დაჯგუფება.
|
საზომი ლენტი,
სხვადასხვა ფორმის ფიგურები,ფლომასტერი, ბლოკნოტი.
|
8
|
04/12/2018 წ.
|
ფუნქციის მოცემის ხერხები
|
ჯგუფებში მუშაობა,მონაცემების შეგროვება-დაჯგუფება.
|
საზომი ლენტი,
სხვადასხვა ფორმის ფიგურები,ფლომასტერი, ბლოკნოტი.
|
9
|
11/12/2018 წ.
|
ტრიგონომეტრიული
თანაფარდობები მართკუთხა
სამკუთხედში.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო.პრეზენტაცია
|
საზომი ლენტი,კალამი, ბლოკნოტი
|
10
|
18/12/2018 წ.
|
კვადრატული ფუნქცია
|
დამოუკიდებელი სამუშაო.კითხვა-პასუხი,დისკუსია
|
საზომი
ხელსაწყოები, წამზომი,
რვეული, კალამი.
|
11
|
25/12/2018 წ.
|
კვადრატული
ფუნქციის ნულები.ვიეტის თეორემა.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო
|
დენის მრიცხველი,
რვეული,კალამი.
|
სკოლა: სსიპ ერედვის მუნიციპალიტეტის ერგნეთ-მამისაანთუბნის
საჯარო სკოლა
წრის სახელწოდება: მათემატიკის წრე „მათემატიკა მეცნიერებების დედოფალია“.მიზნობრივი ჯგუფი: X კლასი
წრის ხელმძღვანელი: მათემატიკის მასწავლებელი
მედეია ტრამაკიძე.
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა, განრიგი: 2018-2019 ს /წ
მეორე სემესტრი, კვირაში -1 სთ.
წრის მიზანი: მოსწავლეთა ცოდნის დონის
გაღრმავება ე.ს.გ. მოთხოვნების გათვალისწინებით და საგაკვეთილო პროცესში მოსწავლეთა მოტივაციისა და კვლევითი მუშაობის ხელშეწყობა..
ü
მოსწავლეს შეუძლია
ნამდვილ
რიცხვთა
ქვესისისტემების
განსხვავება.
ü
მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა
პოზიციური
სისტემების
/ ნამდვილ
რიცხვთა
ქვესიმრავლეების
ერთმანეთთან
დაკავშირება.
ü
მოსწავლეს შეუძლია
ნამდვილ
რიცხვებზე
მოქმედებების
შესრულება
და
მათი
შედეგის
შეფასება.
ü
მოსწავლეს შეუძლია
მსჯელობა-დასაბუთების
სხვადასხვა
ხერხის
გამოყენება.
ü მოსწავლეს
შეუძლია პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე პრობლემების
გადაწყვეტა
ü
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ
მოსწავლე:
ü განასხვავებს
რაციონალურ
და
ირაციონალურ
რიცხვებს,
როგორც
პერიოდულ
და
არაპერიოდულ
ათწილადებს;
ახდენს
ირაციონალური
რიცხვის
რაციონალური
მიმდევრობით
მიახლოების
დემონსტრირებას
მოდელის
გამოყენებით.
ü
მოცემული სიზუსტით ამრგვალებს ნამდვილ რიცხვებს; განასხვავებს უსასრულო პერიოდული
ათწილადის
შემოკლებით
ჩაწერას
დამრგვალებისგან.
ü
ასახელებს მოცემულ ორ ნამდვილ რიცხვს შორის მოთავსებულ რაციონალურ რიცხვს.
მოსწავლეს შეუძლია
სხვადასხვა
პოზიციური
სისტემების,
ნამდვილ
რიცხვთა
ქვესიმრავლეების
ერთმანეთთან
დაკავშირება.
ü ადარებს
სხვადასხვა
პოზიციურ
სისტემებს
ერთმანეთს;
მსჯელობს
თითოეულის
უპირატესობაზე
რიცხვების
ჩაწერისას;
ü
მოყავს ინფორმაციის ციფრული კოდირების/ტექნოლოგიების მაგალითები; აკავშირებს რიცხვის სხვადასხვა პოზიციურ სისტემაში ჩაწერას ერთმანეთთან;
ü
აკავშირებს ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეებს ერთმანეთთან სიმრავლეთა
თეორიის
ენის
გამოყენებით
(ქვესიმრავლე,
სიმრავლეთა
თანაკვეთა,
გაერთიანება,
სხვაობა,
დამატება;
ამ
მიმართებების
ვენის
დიაგრამის
გამოყენებით
გამოსახვა);
ü
მოსწავლეს შეუძლია
ნამდვილ
რიცხვებზე
მოქმედებების
შესრულება
და
მათი
შედეგის
შეფასება.
ü ამარტივებს
ნამდვილ
რიცხვებზე
მოქმედებების
(აგრეთვე
მოდულის)
შემცველ
გამოსახულებას
მოქმედებათა
თვისებების,
თანმიმდევრობისა
და
მათ
შორის
კავშირის
გამოყენებით;
ü
ახდენს წილად-მაჩვენებლიანი ხარისხის ცნების ინტერპრეტაციას
და
მისი
თვისებების
დემონსტრირებას;
ადარებს
და
ალაგებს ერთი და იგივე ფუძის მქონე ხარისხებს;
ü
ერთი არითმეტიკული მოქმედების შემცველ
გამოსახულებაში
ამრგვალებს
წევრებს
(ნამდვილი
რიცხვებს)
და
პოულობს
მოქმედებებათა
შედეგის
მიახლოებით
მნიშვნელობას;
მსჯელობს
დამრგვალებით
გამოწვეულ
განსხვავებაზე;
ü
იყენებს ვენის დიაგრამებს რიცხვით სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვისას და ამოცანების
ამოხსნისას;
ü
მოსწავლეს შეუძლია
პრაქტიკული
საქმიანობიდან
მომდინარე
პრობლემების
გადაწყვეტა.
ü
ასრულებს გამოთვლებს და ადარებს ორ მარტივად/რთულად დარიცხულ საპროცენტო განაკვეთს, სხვადასხვაგვარ ფასდაკლებას, დაბეგვრას;
მსჯელობს
მათ
შორის
შორის
განსხვავებაზე;
ü
მსჯელობს ტექნოლოგიების გამოყენებასთან დაკავშირებით
წამოჭრილი
ეთიკური/სოციალური
ხასიათის
პრობლემების
შესახებ
(სხვადასხვაგვარი
ინფორმაცია
ინტერნეტში;
საინფორმაციო
ტექნოლოგიების/პროგრამული
უზრუნველყოფის
მომხმარებლის
უფლება/მოვალეობები,
მომსახურე
მხარის
უფლება/მოვალეობები);
აქტუალობა: მათემატიკა ხარაჩოს
მსგავსადაა აგებული.თუნდაც ერთი
საკითხის არცოდნა იწვევს
შემდგომ საკითხებში გაურკვევლობას, რასაც
საბოლოოდ მივყავართ მოსწავლეებში საგნის
არცოდნამდე.
მოსწავლეები სხვადასხვა
აქტივობებით , სახალისო ამოცანებით, მხიარული შეჯიბრებით, საყოფაცხოვრებო ამოცანების
გადაჭრით, მივლენ იმ დასკვნამდე, რომ მათემატიკა მხოლოდ
მშრალი მეცნიერება არაა: ,, მათემატიკა მეცნიერებათა დედოფალია“და რომ მათემატიკის ცოდნა ყოველდღიურ ცხოვრებაში აუცილებელია.
წრის სამუშაო პროგრამა.
N
|
თარიღი
|
თემა
|
აქტივობა
|
რესურსი
|
1
|
22/01/2019 წ.
|
შეხვედრა წრის
წევრებთან და სამუშაო
თემატიკის გაცნობა.
|
მინი-ლექცია, კითხვა-პასუხი.
|
კალამი, თაბახის
ფურცლები, კალენდარი.
|
2
|
29/01/2019 წ.
|
გეომეტრიული გარდაქმნები სიბრტყეზე,ფიგურათა
ასახვა.
|
პრეზენტაცია,კითხვა-პასუხი.
|
კომპიუტერი, ფორმატის
ფურცლები, ფლომასტერები, ცარცი.
|
3
|
05/02/2019 წ.
|
ცენტრალური და ღერძული სიმეტრიები.
|
დაფასთან ვარჯიში, დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები.
|
4
|
12/02/2019 წ.
|
მობრუნება,მობრუნებათა კომპოზიცია.
|
წყვილებში
მუშაობა,,geogebra“
|
დაფა, ცარცი, თაბახის ფურცლები,ლეპტოპი,პროექტორი.
|
5
|
19/02/2019 წ.
|
რადიანული
ზომა.
|
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა, დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
თაბახის ფურცლები,
ფორმატის ფურცელი, ფლომასტერი.
|
6
|
26/02/2019 წ.
|
მონაცემთა ანალიზი,სტატისტიკა.
|
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა, დამოუკიდებელი სამუშაო.
|
თაბახის
ფურცლები, ცარცი, დაფა,ლეპტოპი, პროექტორი.
|
7
|
05/03/2019 წ.
|
მონაცემთა შეგროვება
|
ჯგუფებში მუშაობა,მონაცემების შეგროვება-დაჯგუფება.
|
ფლომასტერი, ბლოკნოტი.ლეპტოპი,
პროექტორი,
|
8
|
19/03/2019 წ.
|
მონაცემთა კლასიფიკაცია.
|
ჯგუფებში
მუშაობა,მონაცემების შეგროვება-დაჯგუფება.
geogebra“
|
ფიგურები,ფლომასტერი, ბლოკნოტი.ლეპტოპი,
პროექტორი,
|
9
|
26/03/2019წ.
|
სიხშირეთა
ცხრილი,მონაცემთა წარმოდგენის სხვადასხვა ხერხი.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო.პრეზენტაცია
|
კალამი, ბლოკნოტი,დაფა,ცარცი
|
10
|
02/04/2019 წ.
|
წერტილოვანი და სვეტოვანი დიგრამები.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო.კითხვა-პასუხი,დისკუსია
geogebra“
|
საზომი
ხელსაწყოები, წამზომი,
რვეული, კალამი.
|
11
|
16/04/2019წ.
|
სტატისტიკური
მონაცემების შემაჯამებელი რიცხვითი მახასიათებლები.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო
|
ლეპტოპი, პროექტორი,
რვეული,კალამი.
|
12
|
23/04/2019წ.
|
საშუალო, მედიანა,მოდა.
|
დამოუკიდებელი სამუშაო
|
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი
|
13
|
30/04/2019წ.
|
საშალო კვადრატული გადახრა.
|
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა.
|
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი
|
14
|
07/04/2019წ.
|
მიმდევრობა.
|
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა.
|
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი.
|
15
|
14/04/2019წ.
|
მსგავსი ფიგურები,ჰომოთეტია.
|
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი.
|
ლეპტოპი, პროექტორი,
რვეული,კალამი.
|
16
|
21/04/2019წ
|
მსგავსების ასახვა,სამკუთხედის მსგავსების
ნიშნები.
|
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი. geogebra“
|
ლეპტოპი, პროექტორი,
რვეული,კალამი.
|
17
|
28/04/2019წ
|
სინუსების თეორემა.
|
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი,მუშაობა წყვილებში.
|
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი.
|
18
|
04/05/2019წ
|
კოსინუსების თეორემა.
|
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი,ამოცანების ამოხსნა
|
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი.
|
19
|
11/05/2019წ
|
წრის მუშაობის შეჯამება--კედლის გაზეთი
|
ჯგუფური მუშაობა
|
კალამი, თაბახის ფურცლები.
|
No comments:
Post a Comment