მათემატიკის წრე





სკოლა:  სსიპ ერედვის მუნიციპალიტეტის ერგნეთ-მამისაანთუბნის საჯარო სკოლა
წრის   სახელწოდება: მათემატიკის წრე   მათემატიკა მეცნიერებების დედოფალია.
მიზნობრივი    ჯგუფი: IXX კლასი
წრის   ხელმძღვანელი: მათემატიკის მასწავლებელი მედეია ტრამაკიძე.
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა, განრიგი:  2018-2019 ს /წ  პირველი სემესტრი, კვირაში -1 სთ.
წრის   მიზანი:  მოსწავლეთა ცოდნის   დონის  გაღრმავება   ე.ს.გ.    მოთხოვნების    გათვალისწინებით   და  საგაკვეთილო    პროცესში მოსწავლეთა    მოტივაციისა   და  კვლევითი   მუშაობის    ხელშეწყობა..
ü  მოსწავლეს შეუძლია  ნამდვილ რიცხვთა ქვესისისტემების განსხვავება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა პოზიციური სისტემების / ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების შესრულება და მათი შედეგის შეფასება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა-დასაბუთების სხვადასხვა ხერხის გამოყენება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე პრობლემების გადაწყვეტა

ü  შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

ü  განასხვავებს რაციონალურ და ირაციონალურ რიცხვებს, როგორც პერიოდულ და არაპერიოდულ ათწილადებს; ახდენს ირაციონალური რიცხვის რაციონალური მიმდევრობით მიახლოების დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით.
ü  მოცემული სიზუსტით ამრგვალებს ნამდვილ რიცხვებს; განასხვავებს უსასრულო პერიოდული ათწილადის შემოკლებით ჩაწერას დამრგვალებისგან.
ü  ასახელებს მოცემულ ორ ნამდვილ რიცხვს შორის მოთავსებულ რაციონალურ რიცხვს.
მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა პოზიციური სისტემების, ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება.
ü  ადარებს სხვადასხვა პოზიციურ სისტემებს ერთმანეთს; მსჯელობს თითოეულის უპირატესობაზე რიცხვების ჩაწერისას;
ü  მოყავს ინფორმაციის ციფრული კოდირების/ტექნოლოგიების  მაგალითები; აკავშირებს რიცხვის სხვადასხვა პოზიციურ სისტემაში ჩაწერას ერთმანეთთან;
ü  აკავშირებს ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეებს ერთმანეთთან სიმრავლეთა თეორიის ენის გამოყენებით (ქვესიმრავლე, სიმრავლეთა თანაკვეთა, გაერთიანება, სხვაობა, დამატება; ამ მიმართებების ვენის დიაგრამის გამოყენებით გამოსახვა);
ü  მოსწავლეს შეუძლია  ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების შესრულება და მათი შედეგის შეფასება.
ü  ამარტივებს ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების (აგრეთვე მოდულის) შემცველ გამოსახულებას მოქმედებათა თვისებების, თანმიმდევრობისა და მათ შორის კავშირის გამოყენებით;
ü  ახდენს წილად-მაჩვენებლიანი ხარისხის ცნების ინტერპრეტაციას და მისი თვისებების დემონსტრირებას; ადარებს და ალაგებს  ერთი და იგივე ფუძის მქონე ხარისხებს;
ü  ერთი არითმეტიკული მოქმედების შემცველ გამოსახულებაში ამრგვალებს წევრებს (ნამდვილი რიცხვებს) და პოულობს მოქმედებებათა შედეგის მიახლოებით მნიშვნელობას; მსჯელობს დამრგვალებით გამოწვეულ განსხვავებაზე;
ü  იყენებს ვენის დიაგრამებს რიცხვით სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვისას და ამოცანების ამოხსნისას;
ü  მოსწავლეს შეუძლია  პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე პრობლემების გადაწყვეტა.
ü  ასრულებს გამოთვლებს და ადარებს ორ მარტივად/რთულად დარიცხულ საპროცენტო განაკვეთს, სხვადასხვაგვარ ფასდაკლებას, დაბეგვრას; მსჯელობს მათ შორის შორის განსხვავებაზე;
ü  მსჯელობს ტექნოლოგიების გამოყენებასთან დაკავშირებით წამოჭრილი ეთიკური/სოციალური ხასიათის პრობლემების შესახებ (სხვადასხვაგვარი ინფორმაცია ინტერნეტში; საინფორმაციო ტექნოლოგიების/პროგრამული უზრუნველყოფის მომხმარებლის უფლება/მოვალეობები, მომსახურე მხარის უფლება/მოვალეობები);

აქტუალობა:   მათემატიკა   ხარაჩოს   მსგავსადაა   აგებული.თუნდაც   ერთი   საკითხის   არცოდნა   იწვევს   შემდგომ   საკითხებში   გაურკვევლობას,   რასაც   საბოლოოდ   მივყავართ მოსწავლეებში საგნის არცოდნამდე.
მოსწავლეები   სხვადასხვა   აქტივობებით ,  სახალისო   ამოცანებით, მხიარული   შეჯიბრებით, საყოფაცხოვრებო   ამოცანების   გადაჭრით,   მივლენ იმ დასკვნამდე,   რომ   მათემატიკა   მხოლოდ   მშრალი   მეცნიერება  არაა: ,, მათემატიკა მეცნიერებათა   დედოფალია“და რომ მათემატიკის ცოდნა  ყოველდღიურ ცხოვრებაში აუცილებელია.
წრის   სამუშაო   პროგრამა.
N
თარიღი
თემა
აქტივობა
რესურსი
1

09/10/2018 წ.
  შეხვედრა   წრის    წევრებთან  და  სამუშაო   თემატიკის   გაცნობა.
მინი-ლექცია,   კითხვა-პასუხი.
კალამი,  თაბახის   ფურცლები,   კალენდარი.
2
16/10/2018 წ.
მათემატიკის  წარმოშობასა   და   განვითარებაზე  მოძიებული   ინფორმაციების   გაცნობა.
პრეზენტაცია,კითხვა-პასუხი,   დისკუსია
კომპიუტერი,   ფორმატის   ფურცლები,   ფლომასტერები,   ცარცი.
3
23/10/2018 წ.
მაგალითები და ამოცანები რაციონალური რიცხვებ-ზე.


დაფასთან   ვარჯიში, დამოუკიდებელი  სამუშაო.
დაფა,  ცარცი, თაბახის   ფურცლები.
4
06/11/2018 წ.
კვადრატული ფესვი.
კვადრატული ფესვის შემცველი გამოსახულების გარდაქმნა.


 მინი-ლექცია, წყვილებში  მუშაობა
დაფა,  ცარცი, თაბახის   ფურცლები.
5
13/11/2018 წ.
ირაციონალური რიცხვები
მინი   ლექცია,დაფასთან მუშაობა,  დამოუკიდებელი   სამუშაო.
თაბახის   ფურცლები,  ფორმატის   ფურცელი,   ფლომასტერი,სამაგრი   მაგნიტები.
6
20/11/2018 წ.
ნამდვილი რიცხვები


მინი   ლექცია,დაფასთან მუშაობა,  დამოუკიდებელი   სამუშაო.
გეომეტრიული   ფიგურების   ნიმუშები,   თაბახის   ფურცლები,   ცარცი,   დაფა.
7
27/11/2018 წ.
 რიცხვითი უტოლობა.




ჯგუფებში   მუშაობა,მონაცემების   შეგროვება-დაჯგუფება.
საზომი   ლენტი,  სხვადასხვა   ფორმის   ფიგურები,ფლომასტერი,   ბლოკნოტი.
8
04/12/2018 წ.
ფუნქციის მოცემის ხერხები

ჯგუფებში   მუშაობა,მონაცემების   შეგროვება-დაჯგუფება.
საზომი   ლენტი,  სხვადასხვა   ფორმის   ფიგურები,ფლომასტერი,   ბლოკნოტი.
9
11/12/2018 წ.
ტრიგონომეტრიული თანაფარდობები მართკუთხა
სამკუთხედში.

დამოუკიდებელი   სამუშაო.პრეზენტაცია
საზომი   ლენტი,კალამი,   ბლოკნოტი
10
18/12/2018 წ.
კვადრატული ფუნქცია


დამოუკიდებელი   სამუშაო.კითხვა-პასუხი,დისკუსია
საზომი
 ხელსაწყოები, წამზომი,
  რვეული,   კალამი.
11
25/12/2018 წ.

კვადრატული ფუნქციის ნულები.ვიეტის თეორემა.
დამოუკიდებელი   სამუშაო
დენის   მრიცხველი,
   რვეული,კალამი.
           
სკოლა:  სსიპ ერედვის მუნიციპალიტეტის ერგნეთ-მამისაანთუბნის საჯარო სკოლა
წრის   სახელწოდება: მათემატიკის წრე   მათემატიკა მეცნიერებების დედოფალია.მიზნობრივი    ჯგუფი: X კლასი
წრის   ხელმძღვანელი: მათემატიკის მასწავლებელი მედეია ტრამაკიძე.
საწრეო მუშაობის ხანგრძლივობა, განრიგი:  2018-2019 ს /წ  მეორე სემესტრი, კვირაში -1 სთ.
წრის   მიზანი:  მოსწავლეთა ცოდნის   დონის  გაღრმავება   ე.ს.გ.    მოთხოვნების    გათვალისწინებით   და  საგაკვეთილო    პროცესში მოსწავლეთა    მოტივაციისა   და  კვლევითი   მუშაობის    ხელშეწყობა..
ü  მოსწავლეს შეუძლია  ნამდვილ რიცხვთა ქვესისისტემების განსხვავება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა პოზიციური სისტემების / ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების შესრულება და მათი შედეგის შეფასება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  მსჯელობა-დასაბუთების სხვადასხვა ხერხის გამოყენება.
ü  მოსწავლეს შეუძლია  პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე პრობლემების გადაწყვეტა

ü  შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:

ü  განასხვავებს რაციონალურ და ირაციონალურ რიცხვებს, როგორც პერიოდულ და არაპერიოდულ ათწილადებს; ახდენს ირაციონალური რიცხვის რაციონალური მიმდევრობით მიახლოების დემონსტრირებას მოდელის გამოყენებით.
ü  მოცემული სიზუსტით ამრგვალებს ნამდვილ რიცხვებს; განასხვავებს უსასრულო პერიოდული ათწილადის შემოკლებით ჩაწერას დამრგვალებისგან.
ü  ასახელებს მოცემულ ორ ნამდვილ რიცხვს შორის მოთავსებულ რაციონალურ რიცხვს.
მოსწავლეს შეუძლია  სხვადასხვა პოზიციური სისტემების, ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეების ერთმანეთთან დაკავშირება.
ü  ადარებს სხვადასხვა პოზიციურ სისტემებს ერთმანეთს; მსჯელობს თითოეულის უპირატესობაზე რიცხვების ჩაწერისას;
ü  მოყავს ინფორმაციის ციფრული კოდირების/ტექნოლოგიების  მაგალითები; აკავშირებს რიცხვის სხვადასხვა პოზიციურ სისტემაში ჩაწერას ერთმანეთთან;
ü  აკავშირებს ნამდვილ რიცხვთა ქვესიმრავლეებს ერთმანეთთან სიმრავლეთა თეორიის ენის გამოყენებით (ქვესიმრავლე, სიმრავლეთა თანაკვეთა, გაერთიანება, სხვაობა, დამატება; ამ მიმართებების ვენის დიაგრამის გამოყენებით გამოსახვა);
ü  მოსწავლეს შეუძლია  ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების შესრულება და მათი შედეგის შეფასება.
ü  ამარტივებს ნამდვილ რიცხვებზე მოქმედებების (აგრეთვე მოდულის) შემცველ გამოსახულებას მოქმედებათა თვისებების, თანმიმდევრობისა და მათ შორის კავშირის გამოყენებით;
ü  ახდენს წილად-მაჩვენებლიანი ხარისხის ცნების ინტერპრეტაციას და მისი თვისებების დემონსტრირებას; ადარებს და ალაგებს  ერთი და იგივე ფუძის მქონე ხარისხებს;
ü  ერთი არითმეტიკული მოქმედების შემცველ გამოსახულებაში ამრგვალებს წევრებს (ნამდვილი რიცხვებს) და პოულობს მოქმედებებათა შედეგის მიახლოებით მნიშვნელობას; მსჯელობს დამრგვალებით გამოწვეულ განსხვავებაზე;
ü  იყენებს ვენის დიაგრამებს რიცხვით სიმრავლეებს შორის დამოკიდებულების გამოსახვისას და ამოცანების ამოხსნისას;
ü  მოსწავლეს შეუძლია  პრაქტიკული საქმიანობიდან მომდინარე პრობლემების გადაწყვეტა.
ü  ასრულებს გამოთვლებს და ადარებს ორ მარტივად/რთულად დარიცხულ საპროცენტო განაკვეთს, სხვადასხვაგვარ ფასდაკლებას, დაბეგვრას; მსჯელობს მათ შორის შორის განსხვავებაზე;
ü  მსჯელობს ტექნოლოგიების გამოყენებასთან დაკავშირებით წამოჭრილი ეთიკური/სოციალური ხასიათის პრობლემების შესახებ (სხვადასხვაგვარი ინფორმაცია ინტერნეტში; საინფორმაციო ტექნოლოგიების/პროგრამული უზრუნველყოფის მომხმარებლის უფლება/მოვალეობები, მომსახურე მხარის უფლება/მოვალეობები);

აქტუალობა:   მათემატიკა   ხარაჩოს   მსგავსადაა   აგებული.თუნდაც   ერთი   საკითხის   არცოდნა   იწვევს   შემდგომ   საკითხებში   გაურკვევლობას,   რასაც   საბოლოოდ   მივყავართ მოსწავლეებში საგნის არცოდნამდე.
მოსწავლეები   სხვადასხვა   აქტივობებით ,  სახალისო   ამოცანებით, მხიარული   შეჯიბრებით, საყოფაცხოვრებო   ამოცანების   გადაჭრით,   მივლენ იმ დასკვნამდე,   რომ   მათემატიკა   მხოლოდ   მშრალი   მეცნიერება  არაა: ,, მათემატიკა მეცნიერებათა   დედოფალია“და რომ მათემატიკის ცოდნა  ყოველდღიურ ცხოვრებაში აუცილებელია.
წრის   სამუშაო   პროგრამა.
N
თარიღი
თემა
აქტივობა
რესურსი
1

22/01/2019 წ.
  შეხვედრა   წრის    წევრებთან  და  სამუშაო   თემატიკის   გაცნობა.
მინი-ლექცია,   კითხვა-პასუხი.
კალამი,  თაბახის   ფურცლები,   კალენდარი.
2
29/01/2019 წ.
გეომეტრიული გარდაქმნები სიბრტყეზე,ფიგურათა ასახვა.
პრეზენტაცია,კითხვა-პასუხი.
კომპიუტერი,   ფორმატის   ფურცლები,   ფლომასტერები,   ცარცი.
3
05/02/2019 წ.
ცენტრალური და ღერძული სიმეტრიები.


დაფასთან   ვარჯიში, დამოუკიდებელი  სამუშაო.
დაფა,  ცარცი, თაბახის   ფურცლები.
4
12/02/2019 წ.
მობრუნება,მობრუნებათა კომპოზიცია.


  წყვილებში  მუშაობა,,geogebra“
დაფა,  ცარცი, თაბახის   ფურცლები,ლეპტოპი,პროექტორი.
5
19/02/2019 წ.
რადიანული ზომა.
მინი   ლექცია,დაფასთან მუშაობა,  დამოუკიდებელი   სამუშაო.
თაბახის   ფურცლები,  ფორმატის   ფურცელი,   ფლომასტერი.
6
26/02/2019 წ.
მონაცემთა ანალიზი,სტატისტიკა.


მინი   ლექცია,დაფასთან მუშაობა,  დამოუკიდებელი   სამუშაო.
 თაბახის   ფურცლები,   ცარცი,   დაფა,ლეპტოპი, პროექტორი.
7
05/03/2019 წ.
მონაცემთა შეგროვება




ჯგუფებში   მუშაობა,მონაცემების   შეგროვება-დაჯგუფება.
ფლომასტერი,   ბლოკნოტი.ლეპტოპი, პროექტორი,
  
8
19/03/2019 წ.
მონაცემთა კლასიფიკაცია.

ჯგუფებში   მუშაობა,მონაცემების   შეგროვება-დაჯგუფება. geogebra“
ფიგურები,ფლომასტერი,   ბლოკნოტი.ლეპტოპი, პროექტორი,

9
26/03/2019წ.
სიხშირეთა ცხრილი,მონაცემთა წარმოდგენის სხვადასხვა ხერხი.

დამოუკიდებელი   სამუშაო.პრეზენტაცია
კალამი,   ბლოკნოტი,დაფა,ცარცი
10
02/04/2019 წ.
წერტილოვანი და სვეტოვანი დიგრამები.


დამოუკიდებელი   სამუშაო.კითხვა-პასუხი,დისკუსია geogebra“
საზომი
 ხელსაწყოები, წამზომი,
  რვეული,   კალამი.
11
16/04/2019წ.

სტატისტიკური მონაცემების შემაჯამებელი რიცხვითი მახასიათებლები.
დამოუკიდებელი   სამუშაო
ლეპტოპი, პროექტორი,
   რვეული,კალამი.

12


23/04/2019წ.
საშუალო, მედიანა,მოდა.
დამოუკიდებელი სამუშაო
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი
13
30/04/2019წ.
საშალო კვადრატული გადახრა.
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა.
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი
14
07/04/2019წ.
მიმდევრობა.
მინი ლექცია,დაფასთან მუშაობა.
რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი.
15
14/04/2019წ.
მსგავსი ფიგურები,ჰომოთეტია.
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი.
ლეპტოპი, პროექტორი,
   რვეული,კალამი.
16
21/04/2019წ
მსგავსების ასახვა,სამკუთხედის მსგავსების ნიშნები.
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი. geogebra“
ლეპტოპი, პროექტორი,
   რვეული,კალამი.
17
28/04/2019წ
სინუსების თეორემა.
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი,მუშაობა წყვილებში.


   რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი.
18
04/05/2019წ
კოსინუსების თეორემა.
მინი ლექცია.კითხვა-პასუხი,ამოცანების ამოხსნა

   რვეული,კალამი,დაფა,ცარცი.
19
11/05/2019წ
წრის მუშაობის შეჯამება--კედლის გაზეთი
ჯგუფური მუშაობა
კალამი,  თაბახის   ფურცლები.
           

No comments:

Post a Comment