სასწავლო პროექტის გეგმა-როგორ
იწყებოდა და ვითარდებოდა გეომეტრია
სასწავლო პროექტის ავტორი
|
|||
სახელი, გვარი
|
მედეია ტრამაკიძე
|
||
ქალაქი/რაიონი/დაბა, სოფელი
|
გორის რაიონი სოფელი ერგნთი
|
||
სკოლა
|
სსიპ ერედვის მუნიციპალიტეტის ერგნეთ-მამისაანთუბნის საჯარო სკოლა
|
||
პროექტის მონახაზი
|
|||
პროექტის დასახელება
|
|||
როგორ
იწყებოდა და ვითარდებოდა გეომეტრია
|
|||
პროექტის შინაარსი
|
|||
მოსწავლეებს არა აქვთ ცოდნა გეომეტრიის
შესახებ,სახელმძღვანელოში არის ინფორმაციის ნაკლებობა.
პროექტის ფარგლებში მოსწავლეები დაიყოფიან
ჯგუფებად,მიეცემათ მასალა ინტერნეტში მოსაძიებლად, მოსწავლეები აკეთებენ
ჩანაწერებს,ამზადებენ რესურსებს,ბოლოს პროექტი მთავრდება პრეზენტაციით.
|
|||
საგანი/საგნები
|
|||
მათემატიკა (გეომეტრია),ისტი
|
|||
საფეხური/კლასი
|
|||
საშუალო
საფეხური-Xკლასი
|
|||
პროექტის განხორციელების დრო
|
|||
3
კვირა
|
|||
პროექტის საფუძვლები
|
|||
საგნობრივი სტანდარტები
|
|||
მათ.X.10. მოსწავლეს შეუძლია
გეომეტრიული დებულებების დასაბუთება.
შედეგი თვალსაჩინოა, თუ მოსწავლე:
|
|||
პროექტის სასწავლო მიზნები/სწავლის შედეგები
|
|||
·
მოსწავლეები გააცნობიერებენ
გეომეტრიის არს.
·
შეაგროვებენ მასალას
შემდეგი თემატიკით:გეომეტრიის ჩასახვის პერიოდი(ძველი ეგვიპტე,გეომეტრია ძველ
საბერძნეთში,პარალელურობის აქსიომის ისტორია,ელმენტარული გეომეტრიის პირველი
სახელმძღვანელოები,სხვა და სხვა გეომეტრიების აღმოჩენა, აქსიომის შესახებ
შეხედულებების ანალიზი.
·
გამოიყენებენ
სხვადასხვა ელექტრონულ და ბეჭდურ მასალას ინფორმაციის მოსაპოვლებად და
გასამთლიანებლად.
·
მოსწავლეები ჩაატარებენ
კვლევას საზოგადოებისთვის საჭირბოროტო საკითხებზე, შეაგროვებენ და შეაფასებენ
სხვადასხვა წყაროდან მიღებულ მონაცემებს, რათა საკუთარი მიგნებები მიზნებისა და
აუდიტორიის შესაბამისად წარმოაჩინონ;
·
მოსწავლეს
ჩამოუყალიბდება გუნდური მოშაობის პრინციპები.
|
|||
მიმართულების მიმცემი საკვანძო კითხვები
|
|||
ზოგადი კითხვა
|
რატომ არის
მნიშვნელოვანი ჩვენი წარსულის შესწავლა?
როგორ დამეხმარება
მათემატიკა სამყაროს შეცნობაში?
როგორ უნდა
გამოვიყენო ლოგიკური აზროვნება ახალი თვისებებისა და კავშირების აღმოსაჩენად?
გავაკეთოთ თუ
არა ყველაფერი, რაც შეგვიძლია?
რატომ იცვლება კანონები?
როდის უნდა შეიცვალოს კანონები?
არის ისეთი მეცნიერული აღმოჩენები, რომელთა შესწავლა აღარ უნდა გავაგრძელოთ?
რამდენად მნიშვნელოვანია თქვენი თვალსაზრისი?
შეიძლება თუ არა სურათმა სიტყვაზე უკეთესაც გადმოსცეს სათქმელი?
|
||
თემატური კითხვები
|
როგორ შეუძლია გეომეტრიას დამეხმაროს სამყაროს შემეცნებაში? სად გადის მეცნიერების, აღმოჩენებისა
და გამოგონებების ზღვარი? შევზღუდოთ
თუ არა მეცნიერება?
|
||
შინაარსობრივი
კითხვები
|
რა ეტაპებია საზოგადოებრივი აზრის კვლევის შექმნასა
და ჩატარებაში?
როგორ შეიცვალა საზოგადოებრივი აზრი, დროსთან ერთად?
რა არის გეომეტრიის მიღწევები?
რომელი ბრაუზერი გამოიყენეთ ინფორმაციის
მოსაძიებლად?
როგორ გადმოიწერეთ ინფორმაცია ინტერნეტიდან?
როგორ გადმოიწერეთ სურათები ინტერნეტიდან?
რა გააკეთეთ პრეზენტაციის მიზნით?
როგორ მოახერხეთ გადმოწერილი ინფორმაციის განთავსება Word-ში და საპრეზენტაციო პროგრამის შესაბამის სლაიდზე?
რა იყო თქვენთვის პრობლემა?
|
||
შეფასების გეგმა
|
|||
შეფასების დროის ჩარჩო (შეფასების სტრატეგიები)
|
|||
პროექტის მსვლელობის ეტაპები
|
შეფასების მეთოდ(ებ)ი
|
შეფასების საშუალება/ინსტრუმენტ(ებ)ი
|
|
პროექტის დასაწყისში
|
კითხვა-პასუხი, სიტყვიერი კომენტარი, რჩევა-დარიგება
|
ცოდნა; პროგრამა Word და PowerPoints ცოდნა; ტექსტზე მუშაობა;
ინტერნეტიდან ტექსტის; სურათისა და ვიდეო ფაილების გადმოწერა.
ინფორმაციის დახარისხება.
|
|
პროექტის მსვლელობისას
|
მოსწავლის აქტიური ჩართულობა,
დამოუკიდებელი
მუშაობა, თანამშრომლობა, ინფორმაციის დახარისხება, პრობლემული კითხვების დასმა.
|
3-კვირის განმავლობაში:
·
მოსწავლეები დაჯგუფდებიან 3 ჯგუფად და აირჩევენ
თემებს ცნობილი ამიანების შესახებ.
·
მოსწავლეები მოძიებულ ინფორმაციის დაახარისხებენ და გაანაწილებენ ჯგუფში
მონაწილე მოსწავლეებზე
·
ინფორმაციის ნაწილს წარმოადგენეს A4 ფორმატის
ქაღალდით პროგრამა Word ის გამოყენებით და ამობეჭდავენ პრინტერით,
გამოჭრიან სურათებს, ხოლო ნაწილს
განათავსებენ საპრეზენტაციო პროგრამაში აუდიტორიის წინაშე წარსადგენად.
·
მოემზადებიან პრეზენტაციისათვის. მოსწავლეები
მიიღებენ წამახალისებელ სიტყვიერ
კომენტარებს.ჩეკლისტები
·
მინიშნებები
·
ფორმები
·
კითხვები
·
რეფლექსიები
|
|
პროექტის დასრულების შემდეგ
|
კითხვა-პასუხი, პრეზენტაცია, ფოტო მასალა.
|
მასწავლებლებთან,
მშობლებთან და დირექციასთან ერთად მოეწყობა პრეზენტაცია. გასცემენ პასუხს
კითხვებს:
რა მოგცათ მოცემულმა პროექტმა, რა იცით და რისი გაკეთება შეგიძლიათ, გქონდათ თუ არა
პროექტის მომზადების დროს პრობლემები, რისი სწავლა გჭირდებათ და რა ნაბიჯებია გადასადგმელი სწავლის ეფექტიანობის ასამაღლებლად.. მოხდება პროექტის
შეფასება
|
|
შეფასების მოკლე მონახაზი
|
|||
პროექტს შევაფასებ პრეზენტაციით, სადაც
გამოვიყენებ პრეზანტაციის შეფასების სქემას.მოსწავლეები
შეფასდებიად განმავითარებელი შეფასებით, ინფორმაციის დამოუკიდებლად მოძიებასა და
დახარისხებაში, პროგრამებში ინფორმაციის განთავსებაში, პრეზენტაციის მომზადებასა
და პროექტორის საშუალებით აუდიტორიის წინაშე მის წარმოდგენაში, ურთიერთ
თანამშრომლობასა და კრეატიული იდეების დემონსტრაციისათვის.
|
|||
სხვა საკითხები
|
|||
წინარეცოდნა
|
|||
მოსწავლეებს ქვთ წარმოდგენა
გეომეტრიის,აქსიომებისა და თეორემების
შესახებ, იცნობენ სიბრტყულ და
სივრცულ გეომერიულ ფიგურებს,
კომპიუტერული უნარ-ჩვევების ცოდნა, პროგრამა Word და
PowerPoints ცოდნა, ტექსტზე მუშაობა, ინტერნეტიდან ტექსტის, სურათისა და ვიდეო
ფაილების გადმოწერა. Cut,Copy, Paste ოპერაციების შესრულება. პრინტერთან
მუშაობა, პროექტორის მოხმარება
|
|||
სასწავლო პროცედურები
|
|||
პირველი ეტაპი---წინარე ცოდნის გააქტიურება-შეფასება.
მოსწავლეების წინარე ცოდნას ვამოწმებ
შემდეგი კითხვების საშუალებით:
·
რა იციან გეომეტრიის
შესახებ?
·
როდის და სად ჩაეყარა
გეომეტრიას საფუძველი?
·
გეომეტრიის,როგორც
მეცნიერების, რომელ ფუძემდებლებს
იცნობენ?
·
პარალელურობის რომელი
აქსიომებია მათთვის ცნობილი?
შემდეგ მოსწავლეებს ვთხოვ შეავსონ თვითშეფასების ფურცელი:,,რა ვიცი,
რა მინდა ვისწავლო“.ბოლოს მოსწავლეები გაუზიარებენ ერთმანეთს ინფორმაციას
გეომეტრიის შესახებ
მე ვაწარმოებ დაკვირვების
ჯურნალს.
მეორე ეტაპი-პროექტის
გაცნობა,პროექტის მსვლელობა:
მოსწავლეებს გავაცნობ პროექტის თემას,მივცემ მსვლელობის გზას,შემდეგ
კლასს დავყოფ სამ ჯგუფად,თითოეულ ჯქუფს მივცემ შესაფერისს დავალებას,მოიძიონ ინფორმაციები
გეომეტრიის ჩასახვის პერიოდის, გეომეტრიის ფუძემდებლებისა და გეომეტრიული
აღმოჩენების შესახებ. ვთხოვ აწარმოონ ყოველდღიური მუშაობის ჩანაწერები.
ეს მუშაობა გაგრძელდება ორი კვირის განმავლობაში, პარალელურად
ვაკვირდები ჯგუფის მუშაობას მათთან შეხვედრების დროს,განმავლობაში გადავხედავ
მათ ჩანაწერებს,ვაწარმოებ დაკვირვების ჯურნალს.ასევე მოსწავლეები ამზადებენ მშობლების,მასწავლებლების,სხვა
კლასის მოსწავლეების ინფორმირების
მიზნით ბუკლეტებს.
მესამე კვირა ვთხოვ აღწერონ მოძიებული ინფორმაცია,მოემზადონ
პრეზენტაციისთვის.
მესამე ეტაპი-პრეზენტაცია
(შეფასება)
მესამე კვირის ბოლოს მოსწავლეებს
ვაწვდი ინფორმაციას პრეზენტაციის მიმდინარეობის შესახებ, ვამზადებთ ოთახს
პრეზენტაციისთვის,თითოეული ჯგუფიდან ერთი წევრი აკეთებს პრეზენტაციას, რომელიც
ექნებათ PauerPoint-ში გამზადებული.,
ერთმანეთს უსვავენ შეკითხვებს, უზიარებენ შთაბეჭდილებებს,
მეოთხე ეტაპი-შეფასება
საბოლოოდ მოსწავლეები აკეთებენ
თვითშეფასების ანალიზს,თუ რა მისცა მათ პროექტზე მუშაობამ, მომავალში რომელ
პროექტზე სურთ მუშაობა.მე ვაკეთებ დასკვნას,ვაძლევ თითოეულ მოსწავლეს
განმავითარებელ შეფასებას.
|
|||
დიფერენცირებული სწავლება
|
|||
სპეციალური საჭიროებების მქონე მოსწავლეები
|
ასეთი მოსწავლეები
კლასში არ გვყავს.
|
||
არაქართულენოვანი მოსწავლეები (მოსწავლეები,
რომლებისთვის სწავლების ენა არ არის მშობლიური)
|
ასეთი მოსწავლეები კლასში არ გვყავს.
|
||
ნიჭიერი მოსწავლეები
|
უშაობენ
დამოუკიდებლად პროექტზე და ეხმარებიან
დაბალი მზაობის მოსწავლეებს პრეზენტაციის მომზადების მსვლელობის დროს.
მოახდენენ კრიატიული იდეების დემინსტრირებას.
|
||
სასწავლო პროექტისთვის საჭირო რესურსები
|
|||
აპარატურული
უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
კომპიუტერ(ებ)ი
|
მეხსიერების ბარათი/ჩიპი
|
მობილური ტელეფონი
|
|
ფოტო/ვიდეო კამერა
|
პრინტერი
|
ინტერნეტკავშირი
|
|
პროექტორი
|
სკანერი
|
ვიდეოკონფერენციის მოწყობილობა
|
|
ლაზერული დისკი /ჩიპი
|
ტელევიზორი
|
სხვა ----------
|
|
პროგრამული უზრუნველყოფა (მონიშნეთ, რომელსაც პროექტის ფარგლებში გამოიყენებთ)
|
|||
ტექსტური რედაქტორი
|
ელ. ფოსტა
|
ვებედიტორი
|
|
ელ. ცხრილები
|
ვიდეო/აუდიო
რედაქტორი
|
ტესტირების პროგრამა
|
|
გრაფიკული რედაქტორი
|
საგამომცემლო პროგრამა
|
ბლოგი
|
|
საპრეზენტაციო პროგრამა
|
ელ. ენციკლოპედია
|
სხვა
----------
|
|
ვებბრაუზერი
|
ელ. კითხვარი
|
|
|
ბეჭდური მასალები
|
მიუთითეთ სახელმძღვანელოები, სხვადასხვა სასწავლო მასალები, მოთხრობები, ლაბორატორიული
გზამკვლევები, ბიბლიოგრაფიული მასალები და ა.შ.
|
||
ინვენტარი/მასალები
|
A4 ფორმატის ქაღელდები, მაკრატელი, მარკერები, მაგნიტური დაფა, მაგნიტები,
კომპიუტერები, პრინტერი, პროექტორი,თაბახის
ფურცლები,მარკერები, წებოვანი ფურცლები,
|
||
ინტერნეტრესურსები
|
|
||
სხვა რესურსები
|
სკოლის
დირექცია,კათედრის წევრები, მასწავლებლები,სხვა კლასის მოსწავლეები.მშობლები.
|
||
შეფასება
ვ-მ-ვ შეფასება
ვიცი?
|
მინდა
ვისწავლო?
|
ვისწავლე?
|
ტექსტის
აკრეფა Word-ში
|
ინფორმაციის
დახარისხება
|
|
ტექსტის
კოპირება Word-ში
|
ინფორმაციის
განთავსება პროგრამების მიხედვით
|
|
სურათის
გადმოწერა ინტერნეტიდან
|
პრობლემის
გადაჭრის გზების ძიება
|
|
ტექსტის
გადმოწერა ინტერნეტიდან
|
გუნდური
მუშაობა
|
|
საპრეზენტაციო
პროგრამაში მუშაობა
|
|
|
A4 ფორმატის
ქაღალდზე ამობეჭდვა
|
|
|
პრეზენტაცია
|
|
|
თანამშრომლობის შეფასება
|
4
|
3
|
2
|
1
|
დისკუსიაში მონაწილეობა
|
მე
ყოველთვის აქტიურად ვმონაწილეობ ჯგუფურ დისკუსიებში შესაბამისი იდეების
გაზიარების გზით.
|
მე
ვმონაწილეობ ჯგუფურ დისკუსიებში.
|
მე
არასისტემატურად
ვმონაწილეობ
ჯგუფურ განხილვებში.
|
მე
ვარჩევ, არ მივიღო მონაწილეობა ჯგუფურ დისკუსიებში.
|
პასუხისმგებლობა
|
მე
მოხალისეობრივ საწყისებზე ვასრულებ დავალებებს და ვეხმარები ჯგუფის წვერებს,
საჭიროებისამებრ. მე პასუხისმგებლობით ვეკიდები დავალებებს და მათ დროულად
განხორციელებას.
|
მე
დროულად ვასრულებ დავალებებს.
|
მე
ვასრულებ დავალებებს სხვების დახმარებით.
|
მე
არ ვასრულებ ჩემთვის განსაზღვრულ დავალებებს.
|
მიზნები
|
მე
ვეხმარები ჯგუფს შინაარსიანი მიზნების დასახვაში და შესაბამისი განხორციელების
სტრატეგიების/პროცესების დაგეგმვაში.
|
მე
ვეხმარები ჩემს ჯგუფს მიზნების დასახვასა და განხორციელებაში.
|
მე
იშვიათად ვეხმარები ჩემს ჯგუფს მიზნების განსაზღვრასა და განხორციელებაში.
|
მე
თავს ვარიდებ მიზნების დასახვის და განხორციელების პროცესებში მონაწილეობას.
|
თანამშრომლობა ჯგუფთან
|
მე
ვუზიარებ მოსაზრებებს ჯგუფის წევრებს, ვითვალისწინებ მათ იდეებს და ჩემი წვლილი
შემაქვს დისკუსიაში, შესაბამისი ინფორმაციის კონტრიბუციის გზით.
|
მე გამოვხატავ
მოსაზრებას, მხოლოდ შესაბამისი წახალისების შემთხვევაში.
|
მე
იშვიათად გამოვხატავ მოსაზრებას წახალისების შემთხვევაში.
|
მე
არ მიყვარს ჩემი მოსაზრების გაზიარება.
|
პატივისცემა
|
მე უზრუნველვყოფ საუბრის და მოსმენის ბალანსს და ვითვალისწინებ თანატოლების
მოსაზრებებს.
|
მე
საშუალებას ვაძლევ ჯგუფის ყველა წევრს, გაუზიარონ და მოისმინონ ჩემი თანატოლების
მოსაზრებები.
|
მე
საშუალებას ვაძლევ ჯგუფის წევრების უმრავლესობას გაუზიარონ ერთმანეთს
მოსაზრებები და ზოგჯერ ვისმენ მათ იდეებს.
|
მე
ხშირად ვაწყვეტინებ და არ ვისმენ, როდესაც სხვები მოსაზრებას გამოხატავენ.
|
ემპათია
|
მე
ვითვალისწინებ ჩემი ჯგუფის წევრების გრძნობებს და წავახალისებ მათ, აქტიურად
მიიღონ მონაწილეობა პროექტში. მე ვცდილობ, პროექტის ფარგლებში მუშაობა
მაქსიმალურად სახალისო გამოცდილებად გადაიქცეს ჯგუფის წევრებისთვის.
|
მე
ვახდენ მგრძნობელობის დემონსტრირებას სხვა ადამიანების შეგრძნებების მიმართ.
|
ზოგჯერ
ვითვალისწინებ სხვა ადამიანების გრძნობებს და მოსაზრებებს.
|
მე
არ ვითვალისწინებ სხვა ადამიანების გრძნობებს და მოსაზრებებს.
|
ჯგუფური
მუშაობის რუბრიკა
4
|
3
|
2
|
1
|
ვახდენთ
ჯგუფის სხვა წევრების ნათქვამის პარაფრაზირებას, რათა გავარკვიოთ რამდენად გაიგო
ყველამ გამოთქმული მოსაზრება.
ვსვამთ
ამომწურავ კითხვებს.
ხელს
ვუწყობთ ჩვენი ჯგუფის წევრებს, რომ აზრი გამოთქვან და ვაფასებთ მათ მიერ გამოთქმულ მოსაზრებებს.
ჩვენს
ჯგუფში ყველა წევრს შეუძლია საკუთარი მოსაზრების და პოზიციის გამოხატვა ისე, რომ
ჯგუფის სხვა წევრებს შეურაცხყოფა არ მიაყენოს.
ჩვენ
ერთმანეთის აზრს პატივს ვცემთ - ვეძებთ განსხვავებულ აზრს და ვცდილობთ გაგებით
მოვეკითდოთ მას.
|
შეგვიძლია
ზეპირად ვუპასუხოთ ჩვენი ჯგუფის სხვა წევრების მოსაზრებებს და შეგვიძლია მათ
ახსნა-განმარტება ვთხოვოთ გამოთქმული მოსაზრების შესახებ.
გვაინტერესებს
ჩვენი ჯგუფის სხვა წევრების მოსაზრებები.
ჯგუფის
სხვა წევრებს განსჯის ვუზიარებთ ჩვენს მოსაზრებებს და არ ვიყენებთ დაპირისპირებას „მე“ და „შენ.
შეიძლება
ჩვენი დისკუსია საწყისი მოსაზრებების ფარგლებს გასცდეს.
ჩვენს
შორის არსებული აზრთა სხვადასხვაობის საკითხი გადაწყვეტილია.
|
ჩვენ
ვაღიარებთ სხვების მოსაზრებებს.
ზოგჯერ
სხვების აზრებს ვიმეორებთ, რათა გამოვხატოთ თანხმობა და მხარდაჭერა ამ
მოსაზრებისადმი.
ზოგჯერ
ძალიან გვიჭირს ჯგუფის სხვა წევრების მიერ გამოთქმული მოსაზრებების მიმართ
პასუხის გაცემა.
ზოგჯერ
ყურადღებას ვაქცევთ ჩვენი ნათქვამის ან ნამოქმედარის შედეგს და გვიჭირს
რიგრიგობით საუბარი ან სხვების
წინადადების მიღება.
აზრთა
სხვადასხვაობას ზოგჯერ ყურადღებას არ ვაქცევთ და მაშინაც კი თუ ამ სხვაობას
ვაღიარებთ, შეიძლება პრობლემა გადაუჭრელი დარჩეს.
|
უკუკავშირს
მხოლოდ მოთხოვნის საფუძველზე ვახორციელებთ.
გვიჭირს
კითხვებზე პასუხის გაცემა.
ჩვენს
მიერ გამოთქმულ აზრს არც არავინ აღიარებს და არც პასუხს სცემს.
ყურადღებას
არ ვაქცევთ ჩვენი ნათქვამის ან ნამოქმედარის შედეგს.
განსხვავებული
აზრი ყოველთვის ითრგუნება ან მას ყურადღებას არ აქცევენ და ზოგჯერ ამას კამათიც
კი მოყვება ხოლმე.
|
ერთობლივი
მუშაობის დაკვირვების ფურცელი
ჯგუფური მუშაობის დროს მოსწავლეებს ინდივიდუალურად დააკვირდით
|
|
შენიშვნები
|
მოსწავლის სამუშაო ჩვევები
|
·
მუშაობს თუ არა მოსწავლე თანმიმდევრულად
დამოუკიდებლად ან სხვებთან ერთად?
·
ცდილობს თუ არა იგი სხვებს დაეხმაროს?
როგორ აკეთებს ამას?
·
რამდენად წარმატებით ცდილობს იგი ითხოვოს
და მიიღოს საჭირო დახმარება? ვისგან იღებს დახმარებას?
·
არის თუ არა მოსწავლე დავალებაზე
კონცენტრირებული თუ ადვილად ეფანტება ყურადღება?
·
აქტიურად ერთვება თუ არა იგი პრობლემის
გადაწყვეტაში?
|
|
მოსწავლის მოსაზრებები
|
·
ცდილობს თუ არა მოსწავლე ახსნას თავისი
მოსაზრებები?
·
ამყარებს თუ არა იგი თავის მტკიცებულებებს?
·
სერიოზულად განიხილავს და იყენებს თუ არა
იგი სხვების წინადადებებსა და მოსაზრებებს?
|
|
კომუნიკაცია
|
·
საუბრობს თუ არა მოსწავლე ინფორმაციის
დაზუსტების და სხვებთან კომუნიკაციის მიზნით?
·
კომფორტულად გრძნობს თუ არ იგი თავს როგორც
„მოსაუბრის“, ისე „მსმენელის“ როლში?
·
აქვს თუ არა მას გამბედაობა მოხსენებით
წარდგეს მთელი კლასის წინაშე?
·
შეუძლია თუ არა მოსწავლეს მოხერხებულად
წარმოადგინოს როგორც ჯგუფის მიერ შეთანხმებული მოსაზრება, ისე საკუთარი
ნააზრევი?
·
შეუძლია მას გააერთიანოს და შეაჯამოს
ინდივიდუალური ან ჯგუფური ნააზრევი?
|
|
თანამშრომლობა
|
·
ანაწილებს თუ არა ჯგუფი დავალებას წევრებს
შორის?
·
თანხმდება თუ არა ჯგუფი დავალების
შესრულების დასაწყებად საჭირო გეგმაზე ან სტრუქტურაზე?
·
ითხოვს თუ არა ჯგუფი დროს იმისთვის, რომ
ჯგუფის ყველა წევრი კარგად გაერკვეს დავალებაში?
·
იყენებს თუ არა ჯგუფი მიცემულ დროს
პროდუქტიულად?
·
ეხმარება თუ არა ჯგუფი ყოველ წევრს?
·
ფიქრობს თუ არა ჯგუფი ჯგუფური
ნამუშევრის დოკუმენტირებაზე?
·
იძლევა თუ არა ჯგუფი ლიდერობის უნარის
განვითარების საშუალებას?
|
|
რეფლექსია
სასწავლო პროექტი - ,,როგორ იწყებოდა და ვითარდებოდა გეომეტრია’’.
მე-10 კლასის
მოსწავლეებს გავაცანი სასწავლო პროექტი, საგნობრივ სტანდარტთან შესაბამისობა (მათ.X.12. მოსწავლეს შეუძლია სიბრტყეზე გეომეტრიული გარდაქმნების
კვლევა და მათი გამოყენება გეომეტრიული ამოცანების ამოხსნისას.)
გავაცანი მიზნები(ინფორმაციის
დამოუკიდებლად მოძიება,
დახარისხება, შეფასება, ანალიზი,
პრობლემა და პრობლემის გადაჭრის გზების ძიება), მოსალოდნელი შედეგები(მოსწავლე შეიძენს
ზოგად ცოდნას გეომეტრიის დაწყებისა და განვითარების შესახებ.; მოსწავლეს ჩამოუყალიბდება
გუნდური მოშაობის პრინციპები; უნარების
განვითარება, რომელიც ხელს უწყობს მოსწავლეებში პრეზენტაციის მომზადება-წარდგენას, რასაც წარმატებით
გამოიყენებენ სხვადასხვა საგაკვეთილო პროცესებში). ვისაუბრეთ
პროექტის მოსამზადებლად საჭირო დროზე და შეფასების რუბრიკებზე(ვ-მ-ვ,
თანამშრომლობითი შეფასება,ჯგუფური მუშაობის შეფასება).
გამოყენებული აქტივობების ეფექტურობის მიზნით გამოვიყენე კითხვა-პასუხი, სიტყვიერი
კომენტარი, რჩევა-დარიგება, პრობლემული
კითხვების დასმა. ყოველივე ეს დაეხმარა მოსწავლეებს პროექტის მსვლელობის დროს ზუსტი მიმართულების არჩევაში.
პროექტი ჩატარდა გეგმის მიხედვით. 3 კვირის
განმავლობაში მომზადადა ეტაპობრივად. მოსწავლეები დაჯგუფდნენ
3 ჯგუფად (თითოეულ ჯგუფში 3 მოსწავლე) და აირჩეეს თემები გეომეტრიის წარმოშობისა და განვითარებისა და გეომეტრიის
ფუძემდებლების შესახებ: არისტოტელე, პლატონი,ჰილბერტი. ინფორმაციის
მოსაძიებლად გამოიყენეს საკუთარი და ისტ კაბინეტში მოთავსებული კომპიუტერები. მოსწავლეებმა
მოძიებული ინფორმაცია დაახარისხეს, გაანაწილეს
ჯგუფში მონაწილე მოსწავლეებზე მათი შესაძლებლობების მიხედვით, ნაწილი წარმოადგინეს A4 ფორმატის ქაღალდით პროგრამა
Word ის გამოყენებით და ამობეჭდეს პრინტერის
დახმარებით , გამოჭრეს სურათები, ხოლო ნაწილი
განათავსეს საპრეზენტაციო პროგრამაში აუდიტორიის წინაშე წარსადგენად. .მოემზადნენ პრეზენტაციისთვის. პროექტის პრეზენტაცია
იყო ხალისიანი და ინფორმაციით დატვირთული, ყველა ჯგუფს წარმოდგენილი ჰქონდა საინტერესო
სლაიდები, ყველა მოსწავლე დატვირთული იყო მათი
შესაძლებლობების მიხედვით. პროექტის ბოლოს იმსჯელეს პროექტის შესახებ და უპასუხეს პროექტის
ირგვლივ დასმულ კითხვებს, გააანალიზეს და შეაფასეს პროექტი, ობიექტურად შეავსეს შეფასების
წარმოდგენილი ფორმები. აღნიშნული პროექტის პრეზენტაცია და ფოტო მასალა გამოვაქვეყნე
სკოლის სოციალური ქსელით ,,ერგნეთ-მამისაანთუბნის საჯარო სკოლა”. და განვათავსე ინტერნეტში
იხ. ლინკი: https://drive.google.com/drive/folders/19GHvUpf-2oERPLtiTuFYRKtp1eKDQQ4B
ყველა მოსწავლე დიდი ხალისით მონაწილეობდა პროექტის აქტივობებში(საკითხების მოძებნა,
სურათის შერჩევა, PauerPoint-ში პრეზენტაციის მომზადება, სლაიდების გაფორმება, ჯგუფის მიერ ინიცირებულ სლაიდების გამოყენებით პასუხის გაცემა).
დასახული მიზმები მიღწეულია; პროექტის ყველა აქტივობები გეგმის მიხედვით
განხორციელდა; ყველაზე საინტერესო და მრავალფეროვანი იყო ჯგუფების მიერ წარმოდგენილი
საპრეზენტაციო პროგრამა. სადაც მოსწავლეებს წარმოდგენილი ჰქონდათ საინტერესო, ინფორმაციით
დატვირტული და მრავალფეროვანი სლაიდები; ამ აქტივობებით მოსწავლეებს ჩამოუყალიბდათ
გუნდური მუშაობის პრინციპები, დამოუკიდებელი აზროვნება, კომპიუტერული უნარ-ჩვევები,
რომლებიც გამოადგებათ ნებისმიერ საგაკვეთილო პროცესში პრეზენტაციის მომზადების დროს.
·
მოსწავლეები დატვირთულნი იყვნენ მათი შესაძლებლობების
მიხედვით. ნაკლები ინიციატივით გამოირჩეოდა 0რი მოსწავლე, რომლებსაც შეეძლოთ მეტი გაეკეთებინათ პროექტში, მიუხედავად
ამისა მაინც მოვახერხე მათი ჩართვა პროექტში გარკვეული აქტოვობების გამოყენებით .
ამ ხარვეზების გამოსწორება შესაძლებელია:
უფრო მეტად წავახალისო
და დაავაინტერესო დაბალი მზაობის მოსწავლეები პროექტით.
No comments:
Post a Comment